ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИНИНГ БЎЛАЖАК ЎҚИТУВЧИЛАРИДА МУСИҚИЙ-ИЖОДИЙ ҚОБИЛИЯТЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ

Аннотация

Жаҳонда таълим ва илмий тадқиқот муассасаларида импрессионизм, неоклассицизм даврларининг назарий меъросини ўрганиш, талабаларнинг мусиқий-ижодий қобилиятларини ривожлантириш, инсонни юксакликка кўтаришга хизмат қилувчи мусиқий асарларни яратиш ва бадиий махорат билан ижро этиш бўйича илмий тадқиқотлар олиб борилмоқда. Германияда “Ялси” назарияси, Венгрияда “Тоник-соль-фа” назарияси, Англияда “Релятив”, Россияда “Мусиқа” назарияси бўйича ўқитишда талабаларнинг мусиқий-ижодий қобилиятларини санъатни ижодий акс эттириш асосида ривожлантириш бўйича илмий тадқиқотларга алоҳида эътибор берилмоқда.

PDF (English)

Библиографические ссылки

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2011 йил 20 майдаги “Олий таълим муассасаларининг моддий-техника базасини мустаҳкамлаш ва юқори малакали мутахассислар тайёрлаш сифатини тубдан яхшилаш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-1533-сон Қарори.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2015 йил 12 июньдаги ПФ-4732-сонли “Олий таълим муассасаларининг раҳбар ва педагог кадрларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Фармони.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 3 августда мамлакатимизнинг ижодкор зиёлилари билан ўтказган учрашуви.

Азизходжаева Н. Инновационные и образовательные технологии в подготовке педагогических кадров // Халқ таълими. – Т.: 2001. – № 4. – С. 123-126.

Бахриев А. Олий мусиқий таълимда янги педагогик технологияларни қўллаш // Мусиқа санъатида анъана ва замонавийлик мавзусида Республика илмий-амалий анжумани мақолалар тўплами . – Тошкент, 2018. –Б.143-146.

Шарипова М. Мусиқий қобилият масаласини ўрганишга доир // XXI аср маданияти: авлодлар мулоқоти мавзусида илмий-назарий конференцияси

Эргашева Ч.Э. Шарқ алломаларининг рисололарида мусиқа тарихи ва назариясига доир масалалар // Ўрта асрлар шарқ алломалари ва мутафаккирлари тарихий меросида санъат ва маданият масалалари мавзусида III халқаро илмий-амалий конференция материаллари тўплами. – Тошкент, 2020. –Б.162.

Абу Али Ибн Сина. Избранное В 2-х томах . Восточная философия (ал-Хикма ал - машрикийа) Руководство по философии ( Китаб ал - хидая) Трактат об определениях (ар-Рисала фи-л-худуд ) Трактат об этике ( ар-Рисала фи-л-ахлак ) . Душанбе – Ашгабат.: Культурный центр Посольства ИРИ в Туркменистане ,2003.,185.с. С17.

Абу Наср Фаробий. Рисолаи мусиқа. – Тошкент: Адабиёт ва санъат нашриёти, 1992. – Б.37.

Апраксина О. Методика музыкального воспитания в школе. – М., 1983.

Аcафьев Б. Профессия-учитель музыки. – М.: Просвещение, 1944. – 110 с.

Виноградов К. Развитие музыкальных способностей дошкольников в процессе музыкальных игр. – М.: АПН, 1988. – 247 с.

Вопросы методики музыкального воспитания детей. – М.: Музыка, 1985. – 127 с.

Киямов Н.С. Олий таълим муассасалари талабаларида мусиқий маданиятни шакллантиришнинг педагогик асосларини такомиллаштириш: Дис. ... пед. фан. док., 2019. – Б.254.

Мамиров Қ. Бошланғич синф мусиқа дарсларида ўқувчиларнинг ахлоқий ҳисларини тарбиялаш: Дис. ... пед.фан.ном., Москва, 1987. – Б.212.

Назаров А. Форобий ва Ибн Сино мусиқий ритмика хусусида. – Тошкент: Адабиёт ва санъат нашриёти, 1995. – Б.63.

Шарипова Г. Мусиқа ва уни ўқитиш методикаси. Т, 2006. – Б. 228.

Қодиров Р. Мусиқа психологияси. Т: Мусиқа. 2005. – Б. 58.