Abstract
Mazkur ilmiy maqola alaliya nutq kamchiligiga ega bo‘lgan bolalarning klinik, psixologik va pedagogik jihatlarini chuqur va keng qamrovda o‘rganishga bag‘ishlangan.
Tadqiqotda alaliyaning kelib chiqish omillari, neyrofiziologik asoslari, bolaning psixik taraqqiyotiga ta’siri, shuningdek, ijodkorlik pedagogikasi metodlari orqali nutqiy va shaxsiy rivojlanishni qo‘llab-quvvatlash imkoniyatlari batafsil yoritiladi. Maqolada alaliyali bolalarning rivojlanish dinamikasi, o‘quv jarayonidagi moslashuv muammolari, korreksion-ta’limiy faoliyatni tashkil etish mexanizmlari va innovatsion pedagogik texnologiyalarning samaradorligi tahlil qilinadi. Ilmiy ishda tizimli, faoliyatga yo‘naltirilgan, shuningdek, ijodiy yondashuvlar asosida alaliya bilan bog‘liq muammolarning kompleks yechimlari ishlab chiqiladi.
References
Vygotskiy L.S. Rivojlanish psixologiyasi.
Karimova D. Logopediya asoslari.
Raxmonov Sh. Maxsus pedagogika nazariyasi.
Ivanova L. Korreksion pedagogika metodikasi.