Аннотация
Ushbu ilmiy maqolada raqamli baholash tizimlarining umumta’lim maktablarida qo‘llanishi, ularning afzalliklari va samaradorlik darajasi tahlil etilgan. Tadqiqot davomida raqamli baholashning o‘quv jarayonini optimallashtirishdagi o‘rni, baholashning shaffofligi va aniqligini oshirishdagi ta’siri hamda o‘quvchilar bilimini real vaqt rejimida baholash imkoniyatlari ilmiy asoslangan holda yoritilgan. Raqamli reyting tizimlari, elektron test platformalari va adaptiv baholash mexanizmlarining ishlash prinsiplari hamda o‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi pedagogik hamkorlikka ta’siri chuqur tahlil qilingan. Shuningdek, raqamli baholash tizimlarini joriy etishda uchraydigan texnik infratuzilma kamchiliklari, internet resurslari yetishmovchiligi, o‘qituvchilarning raqamli kompetensiyasi va ma’lumot xavfsizligi bilan bog‘liq muammolar ilmiy nuqtai nazardan baholangan. Olingan natijalar asosida raqamli baholashning ta’lim sifatini oshirishdagi istiqbollari hamda amaliy tavsiyalar berilgan.
Библиографические ссылки
Adedoyin, O. B., & Soykan, E. (2020). Covid-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, 1–13.
Black, P., & Wiliam, D. (2018). Classroom assessment and pedagogy. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 25(6), 551–575.
Brookhart, S. M. (2017). How to Use Grading to Improve Learning. ASCD.
Муйдинов, Ф. Ф., & Абдуманонов, А. А. (2020). ОБЛАЧНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ-В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ МЕДИЦИНСКИХ ВУЗОВ. In Университетская наука: взгляд в будущее (pp. 784-786).
Shute, V. J., & Rahimi, S. (2021). Review of computer-based assessment for learning. Computers & Education, 165, 104–120.
Wijaya, T. T., Zhou, Y., & Hermita, N. (2020). The effectiveness of digital-based assessment in improving students’ learning outcomes. Journal of Physics: Conference Series, 1470(1), 1–8.
Muydinov, F. F. (2023). THEORETICAL FOUNDATIONS FOR THE DEVELOPMENT OF MEDIA COMPETENCE WHEN PREPARING STUDENTS FOR PROFESSIONAL ACTIVITIES. The American Journal of Applied sciences, 5(09), 67-74.
Xudoyberdiyev, A., & To‘rayev, M. (2022). Raqamli ta’lim texnologiyalari va ularni umumta’lim maktablarida qo‘llash masalalari. Ta’lim Texnologiyalari Jurnali, 4(2), 45–52.
Karimov, S. (2023). Umumta’lim maktablarida elektron baholash amaliyoti: imkoniyat va muammolar. O‘zbekiston Pedagogika Axborotnomasi, 1(3), 78–84.