Аннотация
In this article, the process of improvement of Sufism and futuwwa in the medieval period of Central Asia, the concept of futuwwa are interpreted as one of the important aspects of human perfection.
Библиографические ссылки
Кныш А.Д. Мусульманский мистицизм. –Москва:Санкт-Петербург, 2004. – С. 6.
Ebu'I-Ala Afifi. Tasavvuf: İslamda manevi devrim. – Istanbul: Basın yayın LTD, 1996. – S.65.
Ўзбекистон Миллий энциклопедияси. 1 жилд. – Тошкент: ЎМЭ Давлат илмий нашриёти, 2000. –Б. 246.
Масiт Fahrı. İslam felsefesi kelamı ve tasavvufuna kısa bir giriş. –Ankara: İnsan yayınları, 1997. –S. 114.
Трименгэм Дж.С. Суфийские ордены в исламе. – Москва: Наука, 1989. -328 с.
Бертельс Е.Э. Суфизм и суфийская литература.– Москва: Наука,1965. . –С. 524
Ибн Батута ва унинг Ўрта Осиёга саёҳати. Н. Иброҳимов таржимаси, 1993, - Б.66.
Алишер Навоий ўзининг “Маҳбуб ул-қулуб” Тошкент-2008 й 88б
Комилов Н. Инсон ҳақида тўрт рисола.-Тошкент.:Маънавият.1997.-Б.202.
Von Frans Teschier “Zunfte und Bruderschaftten in islam” Munchen 1979 ,б- 200
Усанов Р. Т., Хаккулов Н. К. ИЗ ИСТОРИИ ИЗУЧЕНИЯ ПРОБЛЕМЫ «НЕНАСИЛИЕ» //Экономика и социум. – 2024. – №. 6-2 (121). – С. 1406-1413.
Qahramonovich H. N. Worthy descendants of the Samarkandians: enlighteners jadids //World Bulletin of Social Sciences. – 2022. – Т. 13. – С. 37-40.