Abstract
Mazkur maqolada tasviriy sanʼat asarlarini tahlil qilishning asosiy uslublari va yondashuvlari ko‘rib chiqiladi. Xususan, mashhur rassom va pedagog Pavel Petrovich Benkovning ijodi misolida sanʼat asarlarini tahlil qilishning estetik, tarixiy, uslubiy va psixologik yondashuvlari o‘rganiladi. Benkovning asarlari milliy va zamonaviy sanʼat anʼanalari uyg‘unligining yorqin namunasi sifatida baholanadi. Shuningdek, uning pedagog sifatidagi faoliyati va o‘zbek tasviriy sanʼati rivojiga qo‘shgan hissasi tahlil qilinadi. Ushbu maqola sanʼatshunoslar, o‘qituvchilar va talabalarga tasviriy sanʼat tahlili bo‘yicha ilmiy-nazariy yondashuvlarni tushunishda yordam beradi.
References
S.F.Abdirasilov. (2012) “Tasviriy san’at o’qitish metodikasi” Toshkent.
B.Boymetov. (2007) “QALAMTASVIR”, Toshkent: “ILM -ZIYO” nashriyoti.
B.N.Oripov. (2012) “Tasviriy san’at va uni o’qitish metodikasi”, Toshkent: “ILM -ZIYO” nashriyoti.
A.Ikramjonov. (2015). Zamonaviy o‘zbek grafikasi. Toshkent: Badiiy adabiyot nashriyoti.
U.Tansiqboev. (2008). O‘zbek tasviriy san’ati tarixidan sahifalar. Toshkent: O‘zbekiston nashriyoti.
V. Burmakin. (2008) “San’atning nazariy tamoyillari”, Moskva: Nauka nashriyoti.
O.N.Shomurodov,.(2021) “Tasviriy san’at tarixi”, Buxoro: Durdona nashriyoti.
O‘zbekistonni ikkinchi vatani deb bilgan Benkov, Ulug‘bek Mahmirzayev, O‘zA, https://uza.uz/posts/339252.