TA’LIM-TARBIYA JARAYONINI TAKOMILLASHTIRISHDA USTOZ-SHOGIRD TIZIMINING PEDAGOGIK VA PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI
PDF

Keywords

ustoz-shogird tizimi, ta’lim-tarbiya, pedagogik tamoyillar, psixologik xususiyatlar, mentorlik, individual yondashuv, bilimlarning vorisiyligi, motivatsiya, ijtimoiy o‘zaro ta’sir, zamonaviy ta’lim texnologiyalari.

Abstract

Mazkur maqolada ta’lim-tarbiya jarayonini takomillashtirishda ustoz-shogird tizimining pedagogik va psixologik xususiyatlari tahlil qilinadi. Ustoz-shogird munosabatlari ta’lim jarayonida individual yondashuv, bilimlarning vorisiyligi, amaliy mashg‘ulotlar ustunligi va motivatsiyani oshirish kabi pedagogik tamoyillarga asoslanishi ko‘rsatilgan. Shuningdek, bu tizimning psixologik jihatlari – rivojlanishning individualligi, ijtimoiy o‘zaro ta’sir, shaxsiy mas’uliyat va ustozning psixologik ta’siri kabi omillar orqali shogirdning shaxsiy kamolotiga ta’siri o‘rganiladi. Ustoz-shogird tizimining zamonaviy ta’lim jarayonidagi o‘rni, mentorlik tizimi, kasbiy amaliyot dasturlari va elektron ta’lim vositalari orqali takomillashishi yoritib beriladi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, ushbu tizimni zamonaviy pedagogik texnologiyalar bilan uyg‘unlashtirish ta’lim samaradorligini oshirishda muhim ahamiyat kasb etadi.

PDF

References

Абдуллаев А. “Педагогика назарияси ва амалиёти”. – Тошкент: Фан, 2020.

Нишонова С. “Таълим ва тарбия назарияси”. – Тошкент: О‘zbekiston Milliy Ensiklopediyasi, 2019.

Vygotsky L.S. “Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes”. – Harvard University Press, 1978.

Dewey J. “Experience and Education”. – Macmillan, 1938.

Hasanboyeva O. “Pedagogik innovatsiyalar va zamonaviy ta’lim texnologiyalari”. – Toshkent: Universitet, 2021.

Қосимов Н. Ва бошқалар. “Педагогика: назария ва методика”. – Тошкент: Fan va texnologiya, 2018.

UNESCO. “Teaching and Learning: Achieving Quality for All”. – Global Education Monitoring Report, 2020.

Интернет манбалари: www.ziyonet.uz, www.sciencedirect.com.