Abstract
Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga ona tili fanida tinish belgilarini o‘rgatishda noan’anaviy, innovatsion yondashuvlarning o‘rni va ahamiyati yoritiladi.
An’anaviy usullardan farqli ravishda, interaktiv o‘yinlar, dramatizatsiya, vizual vositalar, rol o‘ynash texnologiyalari, infografika, jismoniy faoliyatga asoslangan topshiriqlar hamda raqamli texnologiyalar orqali o‘quvchilarda tinish belgilarining shakli, funksiyasi va qo‘llanish holatlari bo‘yicha mustahkam bilim hosil qilish imkoniyatlari ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot davomida noan’anaviy yondashuvlarning o‘quvchilarning yozma va og‘zaki nutq madaniyatini shakllantirish, mustaqil fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish, darsga bo‘lgan qiziqishlarini oshirishdagi samaradorligi amaliy misollar va kuzatuvlar asosida tahlil etiladi.
References
K. Qosimova Ona tili o’qitish metodikasi Toshkent - 2009
R. Safarova Ona tili o’qituvchilar uchun metodik qo’llanma “Sharq” nashriyoti matbaa aksiyadorlik kompaniyasi bosh tahririyati Toshkent – 2016
M.Umarova “Bayonlar to’plami” Toshkent – 1992
Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi. “Barkamol avlod” O’zbekiston taraqqiyotining poydevori. T.: SHarq, 1997.
Umumiy o’rta ta’limning davlat ta’lim standartlari va o’quv dasturi “O’zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining axborotnomasi”, 7-maxsus son. T.: SHarq, 1999.
Boshlang’ich ta’lim bo’yicha yangi tahrirdagi davlat ta’lim standarti “Boshl. ta’l. jurnali”. Toshkent, 2005. №5.
Boshlang’ich ta’lim bo’yicha yangi tahrirdagi o’quv dasturi “Boshl. ta’l. jurnali.” Toshkent, 2005. №5.