Abstract
Ushbu maqolada ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilanolib boriladigan pedagogik ishlar mazmuni, maqsadi va metodlari yoritilgan. Maxsus pedagogika sohasi doirasida ko‘rish imkoniyati cheklangan bolalarning individual xususiyatlari, psixofiziologik holati va ularni o‘qitish-tarbiyalash jarayonidagi yondashuvlar tahlil qilingan. Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan pedagogik ishlarning mazmun-mohiyati, ularni ijtimoiy hayotga moslashtirishdagi muhim jihatlar, ta’lim-tarbiya jarayonida qo‘llaniladigan metod va vositalar yoritilgan. Shuningdek, maxsus pedagogik yondashuvlar va inklyuziv ta’lim sharoitlarida yaratiladigan imkoniyatlar haqida so‘z yuritiladi.
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” 2019-yil 29-apreldagi PF-5712-son Farmoni.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Alohida ta’lim ehtiyojlari
bo‘lgan bolalarga ta’lim-tarbiya byerish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 13-oktyabrdagi PQ-4860-son qarori.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 12-oktyabr “Alohida ta'lim ehtiyojlari bo‘lgan bolalarga ta’lim berishga oid normativ-huquqiy hujjatlarni tasdiqlash to‘g‘risida”gi No-638-sonli Qarori.
Abduraxmonov A., Rajabova G. Maxsus pedagogika. – Toshkent: TDPU, 2021.
Juraeva M. Inklyuziv ta’lim: nazariya va amaliyot. – Toshkent: “Fan va texnologiya”, 2020.
Sharipov Sh.S. Defektologiyaga kirish. – Toshkent: “O‘qituvchi”, 2019.
Xodjibekova M. Ko‘zi ojiz bolalar bilan olib boriladigan koreksion ishlar. – Toshkent: TDPU, 2022 8.G’ofurov A.M. Maxsus ehtiyojli bolalar psixologiyasi. – Samarqand: Samarqand nashriyoti, 2021.
Mahsus psixologiya L.R. Mo'minova, 0 ‘zbekiston faylasuflari milliy jamiyati nashriyoti Toshkent — 2013
N.Abidova “Ko’rishga nuqsoni bo’lgan bolalar rivojlanish xususiyatlari” (Respublika Ilmiy-amaliy anjumanining maqolalar to’plami) 2011 yil.
“Inklyuziv ta’limning dolzarb masalalari: muammo va ularning echimlari”mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konfyerensiya matyeriallari to‘plami. “Lesson-Press” nashriyoti, Toshkent-2021.
2017-2021-yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasi”. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 7 fevraldagi PF-4947 sonli Farmoni.