MEZONLARGA ASOSLANGAN BAHOLASH: MAQSAD VA VAZIFALAR
PDF

Keywords

mezonlarga asoslangan baholash, ta’lim sifati, adolatli baholash, baholash mezonlari, pedagogik monitoring, shaffoflik, o‘quvchi motivatsiyasi, tahliliy yondashuv.

Abstract

Ushbu maqolada zamonaviy ta’lim tizimida mezonlarga asoslangan baholashning ahamiyati, uning asosiy maqsad va vazifalari, hamda ta’lim jarayoniga ta’siri tahlil qilinadi. Mezonlarga asoslangan baholashning adolat, shaffoflik, tahliliy yondashuv va rivojlantiruvchi baholash kabi xususiyatlari ta’lim sifatini oshirishga xizmat qilishi yoritilgan.

Baholash mezonlarining aniq belgilanishi, o‘quvchilarni mustaqil fikrlashga va o‘zini baholashga undashi, o‘qituvchilar faoliyatini takomillashtirishdagi o‘rni tahlil etilgan. Shuningdek, ushbu baholash turining pedagogik va metodik afzalliklari ko‘rsatib beriladi.

PDF

References

Azizxo‘jayev A.A. Pedagogika: umumiy asoslari. – Toshkent: «O‘qituvchi», 2021.

Turaqulov B.S. Zamonaviy ta’limda baholash usullari. – Samarqand: SamDU nashriyoti, 2020.

Yuldasheva M.M. Ta’lim jarayonida mezonlarga asoslangan baholash tizimi. – Toshkent: TDPU, 2019.

OECD. Assessment and Evaluation in Education: Best Practices. – OECD Publishing, 2018.

Black, P., & Wiliam, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21(1), 5–31.