O'QUVCHILARNI KASB -HUNARGA YO'NALTIRISHDA SHARQ ALLOMALARINING MANAVIY MEROSIDAN FOYDALANISH IMKONIYATLARINING ILMIY PEDAGOGIK ASOSLARI
PDF

Keywords

Sharq allomalari, ma’naviy meros, kasb-hunarga yo‘naltirish, mehnat tarbiyasi, pedagogik jarayon, kasbiy motivasiya, shaxs kamoloti, tarbiyaviy metodlar, ma’rifiy g‘oyalar.

Abstract

Ushbu maqolada o‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish jarayonida Sharq allomalarining ma’naviy merosidan foydalanishning ilmiy-pedagogik asoslari keng tahlil qilinadi. Tadqiqotda Sharq mutafakkirlarining mehnat, kasb odobi, shaxs tarbiyasi, ijtimoiy mas’uliyat, halollik va ma’rifatga chorlovchi g‘oyalari zamonaviy kasbga yo‘naltirish tizimi bilan uzviy bog‘liq holda o‘rganiladi. Maqolada bu merosning o‘quvchi shaxsida mehnatga qiziqish uyg‘otish, kasbiy o‘zini anglashni kuchaytirish hamda kelajak yo‘lini ongli tanlashga ko‘maklashuvchi ilmiy jihatlari asoslab beriladi. Shuningdek, pedagogik amaliyotda mazkur merosdan foydalanishning samaradorligi, ta’lim-tarbiya jarayonida qo‘llaniladigan metodlar hamda ularni modernizatsiya qilish bo‘yicha ilmiy takliflar ilgari suriladi. Tadqiqot natijalari o‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirishda ma’naviy merosga tayanish nafaqat tarbiyaviy, balki motivasion va psixologik barqarorlikni shakllantirishda muhim omil ekanini ko‘rsatadi.

PDF

References

Ergashev, Sh. “Ma’naviy meros va yoshlarga tarbiya.” Pedagogika, 2017, №3, s. 45–52.

Mirzoev, F. “O‘quvchilarda kasbga yo‘naltirishda ma’naviy ta’lim usullari.” Pedagogik tadqiqotlar, 2019, №2, s. 12–20.

Husainzoda, M. “Yoshlar ma’naviyati va zamonaviy pedagogika.” Ilm-fan, 2016, №5, s. 33–41.

Ahmadov, L. “Sharq olimlarining ma’naviy merosi va tarbiyaviy ahamiyati.” Pedagogika, 2018, №4, s. 27–36.

Yusufov, R. “Ma’naviy tarbiya vositalari va o‘quvchi kasbiy rivoji.” Ta’lim, 2021, №1, s. 18–26.

Hasanova, D. “O‘quvchilarda kasbiy yo‘nalishni shakllantirishda an’anaviy qadriyatlar.” Pedagogika va ta’lim, 2019, №3, s. 40–48.

Ganiev, N. “Sharq pedagogik o‘ylamlari va kasbiy yo‘naltirishda amaliy qo‘llanmalar.” Pedagogik ilmiy jurnal, 2021, №2, s. 55–63.