Abstract
Maktabgacha ta'lim davrida didaktik o‘yinlar bolalarning bilim, ko‘nikma va malakalarini shakllantirishda muhim rol o‘ynaydi. Ushbu maqolada maktabgacha tayyorlov guruhlarida didaktik o‘yinlarning metodikasi, ularning psixologik-pedagogik ahamiyati, shuningdek, bolalarning rivojlanishiga ta’siri ko‘rib chiqiladi. Maqolada turli yoshdagi bolalar uchun mo‘ljallangan didaktik o‘yinlarning turlari, ularni tashkil etish usullari va pedagogning roli haqida so‘z boradi. Didaktik o‘yinlar orqali bolalarda mantiqiy fikrlash, ijodkorlik, kommunikativlik kabi qobiliyatlarini rivojlantirishga qaratilgan tavsiyalar keltirilgan.
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Maktabgacha ta’lim tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori. – Toshkent, 2021.
Abdullayeva, Sh. Maktabgacha yoshdagi bolalarni o‘qitish metodikasi. – Toshkent: O‘qituvchi, 2019.
Qodirova, M. Didaktik o‘yinlar va ularning bolalar rivojlanishidagi o‘rni. – Toshkent: Ilm ziyo, 2020.
Xolmirzayev, B. Bolalar psixologiyasi va pedagogikasi. – Toshkent: O‘zbekiston, 2018.
Yusupova, O. Maktabgacha ta’limda innovatsion texnologiyalar. – Toshkent: Navro‘z, 2022.
To‘raqulov, T. Didaktik o‘yinlar orqali bolalarni o‘qitish va tarbiyalash. – Toshkent: Ma’naviyat, 2021.
Mirziyoyeva S. Bolalarning ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishda o‘yinlarning ahamiyati. – Toshkent: Sharq, 2020.
Nishonova, Z. Maktabgacha ta’limda o‘yin faoliyatining metodik asoslari. – Toshkent: O‘qituvchi, 2019.
G‘ulomova, N. Bolalarning mantiqiy fikrlashini rivojlantirishda didaktik o‘yinlarning roli. – Toshkent: Ilm ziyo, 2021.
Toshpo‘latova, D. Maktabgacha yoshdagi bolalarda ijtimoiy ko‘nikmalarni shakllantirish. – Toshkent: Ma’naviyat, 2020.