Abstract
Mazkur maqolada umumta’lim maktablarida variativ ta’limni strategiyalashning o‘ziga xos xususiyatlari yoritilgan. Unda ta’lim jarayonini o‘quvchilarning individual ehtiyojlari, qobiliyatlari va qiziqishlariga moslashtirish, moslashuvchan o‘quv dasturlarini joriy etish, innovatsion pedagogik texnologiyalar asosida o‘qitish hamda baholash tizimini shaxsga yo‘naltirilgan tarzda tashkil etishning dolzarbligi tahlil qilingan. Shuningdek, strategiyalashda ota-onalar, jamiyat va ta’lim muassasalari o‘rtasidagi hamkorlikning ahamiyati, resurslar va infrastrukturaviy ta’minotning o‘rni ko‘rsatib o‘tilgan. Maqola variativ ta’limni samarali tashkil etishga doir metodik tavsiyalar va amaliy yondashuvlar bilan boyitilgan.
References
O‘zbekiston Respublikasi “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. – Toshkent: Adolat, 2020
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Yangi O‘zbekiston – maktab ostonasidan boshlanadi” mavzusidagi ma’ruzasi. – 2021.
Karimov A. va boshqalar. Pedagogika nazariyasi va amaliyoti. – Toshkent: O‘qituvchi, 2022.
Rasulov D. Ta’lim jarayonida innovatsion texnologiyalar. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2021.
Qodirova G. Variativ ta’lim: nazariy va amaliy asoslar. – Samarqand: Ilm ziyo, 2020
Jumaniyozova M. Ta’limni strategik rejalashtirish. – Nukus: Bilim, 2023.
UNESCO. Strategies for Personalized Learning in Schools. – Paris, 2019
OECD. Innovative Learning Environments. – OECD Publishing, 2017.
Xamidova Z. Umumta’lim maktablarida ta’lim sifatini oshirish strategiyalari. – Toshkent: Yangi asr avlodi, 2023.
www.edu.uz – O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining rasmiy veb-sayti.