Abstract
Tadqiqot ijtimoiy kapital, ya’ni ishonch, norasmiy aloqalar va hamkorlik muhitining, menejerlik samaradorligiga bo‘lgan ta’sirini o‘rganadi. Markaziy Osiyoning 20 ta kompaniyasi misolida olib borilgan tahlilda xodimlar va menejerlar o‘rtasidagi ijtimoiy aloqalar, norasmiy muloqot sifati, va jamoaviy ish tizimi o‘rtasidagi bog‘liqlik o‘rganildi. So‘rovnoma va yarim tuzilgan intervyular asosida olingan natijalar, yuqori ishonch va ijobiy ijtimoiy kapital darajasi mavjud bo‘lgan tashkilotlarda menejerlar qaror qabul qilishda tezroq va samaraliroq harakat qilayotganini ko‘rsatdi. Natijalar asosida, ijtimoiy kapitalning biznes faoliyatidagi bevosita rolini aniqlovchi xulosalar berildi.
References
Fukuyama, F. (1995), “Trust: The Social Virtues and the Creation of Prosperity”
Nahapiet & Ghoshal (1998), “Social Capital, Intellectual Capital, and the Organizational
Advantage”
World Bank (2023), “Social Capital in Organizational Development”
OECD (2022), “Workplace Trust and Productivity”
Coleman, J. (1988), “Social Capital in the Creation of Human Capital”
Markaziy Osiyo Biznes Sharhlari (2024), “Tashkilotlarda yetakchilik va madaniy muhit”