PEDAGOGLARDA KASBIY DEFORMATSIYANING EMPIRIK TADQIQI
PDF (Русский)

Keywords

kasbiy deformatsiya, pedagogik faoliyat, emotsional charchash, depersonalizatsiya, professional samaradorlik, motivatsiya, stress, empirik tadqiqot, psixologik barqarorlik, ta’lim sifati.

Abstract

Mazkur tezisda pedagoglarda kasbiy deformatsiyaning empirik tadqiqi masalasi yoritilgan. Unda kasbiy deformatsiya tushunchasi, uning shakllanish omillari hamda o‘qituvchilarning kasbiy faoliyatida namoyon bo‘ladigan asosiy ko‘rinishlari tahlil etiladi. Tadqiqotda so‘rovnoma, suhbat va kuzatish kabi empirik usullar asosida pedagoglarning kasbiy faoliyatidagi psixologik xususiyatlar, stressga chidamlilik darajasi, emotsional zo‘riqish va professional charchash holatlari o‘rganilgan. Shuningdek, kasbiy deformatsiya ta’sirida yuzaga keladigan motivatsion, kommunikativ va shaxsiy o‘zgarishlarning ta’siri aniqlangan. Tadqiqot natijalari o‘qituvchilarda kasbiy deformatsiyaning oldini olish, ularni psixologik qo‘llab-quvvatlash hamda kasbiy rivojlanish dasturlarini ishlab chiqishda amaliy ahamiyat kasb etadi.

PDF (Русский)

References

Oʻzbekiston Respublikasining “Taʼlim toʻgʻrisida”gi Qonuni. — Toshkent, 2020.

Oʻzbekiston Respublikasining “Psixologik xizmat toʻgʻrisida”gi normativ-huquqiy hujjatlar toʻplami. — Toshkent, 2021.

Zeer, E. F. Psixologiya professional’noy deyatel’nosti. — Moskva: Akademicheskiy proyekt, 2003.

Bodrov, V. A. Psixologiya professional’noy deyatel’nosti. — Moskva: PER SE, 2001

Maslach, C., Jackson, S. E. The measurement of experienced burnout. Journal of Occupational Behavior, 1981, №2.

Zubova, T. A. Psixologicheskiye osnovi professional’nogo vygoraniya uchiteley. — Moskva, 2015.

Karimova, V. M. Shaxs psixologiyasi. — Toshkent: Fan, 2010.

Mamatov, A. Pedagogik psixologiya. — Toshkent: Oʻqituvchi, 2018.

Selye, H. Stress bez distressa. — Moskva: Progress, 1992.

Xudoyberdiyeva, D. Oʻqituvchilarda kasbiy charchash muammosi va uni bartaraf etish yoʻllari // Psixologiya jurnali, 2022, №3.