USING INTERACTIVE METHODS IN TEACHING CHINESE LANGUAGE
pdf (Русский)

Keywords

Internet, communication skills, listening, hieroglyphs, phonetics, Chinese language, innovative technology, educational technologies, and pedagogical innovation.

Abstract

The growing demand in Uzbekistan for learning Chinese and the evolution of relations between China and Uzbekistan define the study's relevance.

The paper focuses on the key elements of teaching Chinese to students who speak Uzbek using cutting edge, modern technologies. The characteristics of teaching Chinese to Uzbek-speaking pupils are examined in the essay, along with informational resources for use in Chinese language instruction. The article addresses the primary issues that Uzbek students have when learning Chinese and suggests creative solutions for these issues.

pdf (Русский)

References

Ш.М. Мирзиёев: «Узбекистан заинтересован в сотрудничестве с Китаем». Presssservice.uz

Борисова Н.Я. Сопровождение инновационной деятельности педагогов.

Приложение к журналу «Среднее профессиональное образование», № 8, 2010. - 16 - 21с.

Е.Н. Солонцова Методика обучения иновтсранным языкам. Базовый курс. «Просвещение»- г.Москва.2005.

Павлова И.П. Традиции и новации в методике обучения иностранным

языкам: что есть что? // Вестн. Моск.гос. лингвист.ун.-та; вып.12 (698). Сер. Педагогические науки. 2014. – 44 - 62с.

Сю Цзялу. Толковый словарь современного китайского языка («Xiandai hanyu guifan cidian»). Пекин: Вайюй цзяосюэ юй яньцзю чубаньшэ, 2015

Аликберова, А.Р. Роль современных образовательных технологий в процессе обучения китайскому языку и развитии коммуникативных компетенций / А.Р. Аликберова. – Текст: непосредственный / Китай: история и современность: материалы XI международной научно-практической конференции Екатеринбург, 18–20 октября 2017 г. – Екатеринбург: Издательство Уральского университета, 2018. – С. 37-45.

Григорьева, С.Г. Инновационная деятельность учителя как педагогическое явление / С.Г. Григорьева. – Текст: непосредственный // Вестник ЧГПУ им. И.Я. Яковлева. – 201.1 – № 3. – С. 49-56.

Ли Юн Синь Различия в преподавании китайского языка как иностранного в российских и китайских ВУЗах / Ли Юн Синь. – Текст: непосредственный // Актуальные вопросы методики преподавания китайского языка. – Владивосток, 2010. С. 8-11.

Полат, Е.С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина. – М., 2010. – 368 с. – Текст: непосредственный