O‘QUV YURTLARIDA XAVFSIZLIK BO‘YICHA TRENINGLAR VA SIMULYATSIYALARNING PEDAGOGIK AHAMIYATI
PDF

Keywords

xavfsizlik, trening, simulyatsiya, favqulodda vaziyat, pedagogika, amaliy ko‘nikma, xavfsizlik madaniyati, faol ta’lim, o‘quv yurtlari.

Abstract

Ushbu maqolada o‘quv yurtlarida xavfsizlikni ta’minlash bo‘yicha o‘tkaziladigan treninglar va simulyatsiyalarning ta’lim jarayonidagi pedagogik ahamiyati yoritilgan. Talabalarda xavfsizlik madaniyatini shakllantirish, favqulodda vaziyatlarga tayyorgarlikni kuchaytirish, nazariy bilimlarni amaliy ko‘nikmaga aylantirishdagi trening va simulyatsiyalarning samarali uslublari tahlil qilinadi. Muallif treninglar orqali faol ta’lim metodlarini qo‘llash, o‘rgatish jarayonini interaktiv va hayotiy holatlarga moslashtirish orqali xavfsizlikka oid muhim kompetensiyalarni shakllantirish mumkinligini asoslab beradi. Maqola pedagoglar, metodistlar, o‘quv jarayoni tashkilotchilari va oliy ta’lim muassasalarida xavfsizlik ta’limi bilan shug‘ullanuvchi mutaxassislar uchun foydalidir.

PDF

References

O‘zbekiston Respublikasi “Favqulodda vaziyatlar to‘g‘risida”gi qonuni.

Tursunov R., Ibrohimova N. “Hayot faoliyati xavfsizligi asoslari”. – TDPU, 2023.

Karimov A. “Xavfsizlik madaniyati va zamonaviy ta’lim”. – Ilm-Fan, 2022.

UNESCO. “Safety Education in Schools: Guidelines”. – Paris, 2021.

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi. “O‘quv yurtlarida favqulodda holatlarda harakat tartibi” – Toshkent, 2024.