Abstract
Ona tili darsi boshlang‘ich ta’lim jarayonining eng muhim komponentlaridan biri hisoblanadi. Bu bosqichda o‘quvchilar nafaqat so‘z boyligi va grammatik qoidalarga ega bo‘lishadi, balki til orqali fikr yuritish, voqea-hodisalarni tahlil qilish, o‘z fikrini aniq ifodalash kabi muhim ko‘nikmalarni ham egallaydilar. Shu jihatdan matn ustida ishlash jarayoni o‘quvchilarning nutqiy va yozma kompetensiyasini rivojlantirishning samarali vositasi sifatida ajralib turadi.
References
Axmedov, O. (2020). Boshlang‘ich sinf ona tili darslari metodikasi. Toshkent: Pedagogika nashriyoti, 45-52. – Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari bilan matn ustida ishlashning nazariy va amaliy asoslari, asosiy va yordamchi g‘oyalarni ajratish, qisqacha bayon qilish va ijodiy yozish jarayonlari.
Karimova, S. (2019). Matn ustida ishlash metodikasi. Toshkent: O‘qituvchi, 78-85. – Matn bilan ishlashning metodikasi, o‘qish, tahlil qilish, qisqartirish, ijodiy yozish va interaktiv metodlar.
Ergasheva, D. (2021). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini matn orqali rivojlantirish. Samarqand: Ilmiy nashrlar, 33-40. – Matnni vizual va dramatik usullar orqali tushuntirish, ijodiy tafakkur va mustaqil fikrlashni shakllantirish.
Ismoilov, B. (2018). Interaktiv metodlar yordamida ona tili darslarini samarali tashkil etish. Toshkent: Fan va ta’lim, 22-30. – Interaktiv va raqamli texnologiyalar yordamida matn ustida ishlash, kichik guruh ishlari va multimedia vositalari.
Xolmatova, M. (2020). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining nutqiy ko‘nikmalarini rivojlantirish. Toshkent: Pedagogika fanlari nashriyoti, 50-57. – Matn ustida ishlashda psixologik xususiyatlar, og‘zaki va yozma nutqni rivojlantirish tavsiyalari.