HOMIYLIK VA REKLAMA SHARTNOMALARIDA AXLOQIY BANDLAR: FUTBOLCHILARNING HUQUQLARI VA MAJBURIYATLARI QONUNCHILIKNI TAKOMILLASHTIRISH
PDF

Ключевые слова

Futbolchilar, homiylik, reklama(endorsment) shartnomalari, axloqiy bandlar, reputatsiya xavfi, ishsizlik, sportchining xatti-harakati, brend imidji, tijorat ta'siri, Rayan Giggs, Meyson Grinvud, Kurt Zuma, Adrian Mutu.

Аннотация

Ushbu maqolada, shuningdek, homiylik va reklama shartnomalaridagi axloqiy bandlarning ahamiyati va mohiyati ham ko'rib chiqiladi. Ushbu bandlar brend imidjini himoya qilishga qaratilgan bo'lib, homiyga sportchi yoki mashhur shaxsning brendga salbiy ta'sir ko'rsatishi mumkin bo'lgan xatti-harakatlari sodir bo'lganda shartnomani bekor qilish yoki to'xtatib turish huquqini beradi. Maqolada axloqiy bandlarning asosiy jihatlari, ularning tetiklantiruvchi hodisalari, homiyning ixtiyori, buzilish uchun ko'riladigan choralar va bunday bandlarni tuzishda e'tiborga olinishi kerak bo'lgan masalalar tahlil qilinadi. Shuningdek, amaliyotdan olingan mashhur sportchilar bilan bog'liq holatlar misol sifatida keltiriladi, bu esa axloqiy bandlarning sportchilarning professional faoliyati va homiylik kelishuvlariga qanday ta'sir qilishini ko'rsatib beradi.

PDF

Библиографические ссылки

O'zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi.

O'zbekiston Respublikasining "Jismoniy tarbiya va sport to'g'risida"gi Qonuni.

O'zbekiston Respublikasining "Reklama to'g'risida"gi Qonuni.

O'zbekiston Respublikasining Fuqarolik kodeksi.

Journal of intellectual property and entertainment law - “MORALS CLAUSES: PAST, PRESENT AND FUTURE”, CAROLINE EPSTEIN, VOLUME 5 FALL 2015 NUMBER 1

FIFA “Media and Marketing Regulations for the FIFA World Cup Qatar 2022”

FIFA (2022). FIFA Marketing Regulations. https://digitalhub.fifa.com

FIFA Code of Ethics, Articles 20-22 – Conflicts of interest and integrity;

European Commission (2005). Unfair Commercial Practices Directive 2005/29/EC. https://eur-lex.europa.eu

Larenz, Karl: Methodenlehre der Rechtswissenschaft , Alexander Hollerbach /Philosophisches Jahrbuch 69 (2):426 (1962)