TASVIRIY SAN’AT DARSLARIDA O‘QUVCHILARNING IJODIY KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISH
pdf

Keywords

Ijodiy kompetentlik, innovatsion o‘qitish, fantaziya, assotsiatsiya, san’at terapiya, grafika, akvarel, guash, grafik planshet, raqamli san’at dasturlari, interaktiv darsliklar, onlayn platformalar, raqamli texnologiyalar, virtual reallik, 3D modellash, refleksiya, rag‘batlantirish, jamoaviy ish, san’at loyihalari, badiiy dizayn, badiiy festival, ko‘rgazma.

Abstract

Ushbu maqolada tasviriy san’at darslarida o‘quvchilarning ijodiy kompetentligini rivojlantirish masalasi yoritilgan. Ijodiy kompetentlik – bu o‘quvchilarning san’at orqali o‘z fikrlarini ifodalash, muammolarni badiiy yondashuv orqali hal qilish va yangilik yaratish qobiliyatidir. Maqolada ijodiy muhit yaratish, innovatsion o‘qitish metodlari, turli texnikalar va janrlardan foydalanish, zamonaviy texnologiyalarning ahamiyati hamda baholash va rag‘batlantirish tizimi kabi masalalar ko‘rib chiqilgan. Shuningdek, jamoaviy ijodiy loyihalar va san’at festivallari orqali o‘quvchilarning qiziqishini oshirish usullari ham bayon etilgan. Maqola tasviriy san’at ta’limi samaradorligini oshirishga qaratilgan tavsiyalarni o‘z ichiga oladi.

pdf

References

Абдукаримов Х. Болаларда тасвирий санъатга қизиқишни ривожлантириш. – Тошкент: Фан, 2019.

Қосимов Ш. Тасвирий санъат методикаси. – Тошкент: O‘qituvchi, 2021.

Назаров У. Болалар психологияси ва ижодий фикрлаш. – Тошкент: Фан ва технология, 2020.

Feldman E.B. Varieties of Visual Experience. – New York: Prentice Hall, 1992.

Lowenfeld V., Brittain W.L. Creative and Mental Growth. – New York: Macmillan Publishing, 1987

Arnheim R. Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye. – University of California Press, 1974.

Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги. Тасвирий санъат фанини ўқитиш методикаси. – Тошкент, 2022.

Интернет манбалари:

www.arteducation.org

www.education.uz

www.pedagog.uz