Abstract
Ushbu maqolada tasviriy san’at darslarida o‘quvchilarning ijodiy kompetentligini rivojlantirish masalasi yoritilgan. Ijodiy kompetentlik – bu o‘quvchilarning san’at orqali o‘z fikrlarini ifodalash, muammolarni badiiy yondashuv orqali hal qilish va yangilik yaratish qobiliyatidir. Maqolada ijodiy muhit yaratish, innovatsion o‘qitish metodlari, turli texnikalar va janrlardan foydalanish, zamonaviy texnologiyalarning ahamiyati hamda baholash va rag‘batlantirish tizimi kabi masalalar ko‘rib chiqilgan. Shuningdek, jamoaviy ijodiy loyihalar va san’at festivallari orqali o‘quvchilarning qiziqishini oshirish usullari ham bayon etilgan. Maqola tasviriy san’at ta’limi samaradorligini oshirishga qaratilgan tavsiyalarni o‘z ichiga oladi.
References
Абдукаримов Х. Болаларда тасвирий санъатга қизиқишни ривожлантириш. – Тошкент: Фан, 2019.
Қосимов Ш. Тасвирий санъат методикаси. – Тошкент: O‘qituvchi, 2021.
Назаров У. Болалар психологияси ва ижодий фикрлаш. – Тошкент: Фан ва технология, 2020.
Feldman E.B. Varieties of Visual Experience. – New York: Prentice Hall, 1992.
Lowenfeld V., Brittain W.L. Creative and Mental Growth. – New York: Macmillan Publishing, 1987
Arnheim R. Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye. – University of California Press, 1974.
Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги. Тасвирий санъат фанини ўқитиш методикаси. – Тошкент, 2022.
Интернет манбалари:
www.arteducation.org
www.education.uz
www.pedagog.uz