Abstract
Maqolada ta'lim tizimida inklyuziv ta'limni qo‘llashdagi asosiy me'yoriy-huquqiy hujjatlar, pedagogik yordam, o'qituvchilarni tayyorlash va maxsus ta'lim dasturlarining rivojlanishi haqida so‘z yuritiladi. Mazkur maqolada inklyuziv ta'limning xalqaro tajribasi va O'zbekistondagi boshlang`ich ta`limda amalga oshirilayotgan inklyuziv ta'lim modeli tahlil qilinadi. Global tajribada inklyuziv ta'limni amalga oshirishda ilg‘or mamlakatlarning tajribalari, jumladan, Rossiya, Finlandiya, Kanada, Yaponiya, Janubiy Afrika va boshqa davlatlarning inklyuziv ta'limga bo‘lgan yondashuvlari keltiriladi.
References
"O'zbekiston Respublikasi Ta'lim vazirligi (2010). "Ta'lim to‘g‘risidagi qonun." Tashkent: O'zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi.
Mustafayeva, S. (2019). "Inkluziv ta'lim: O'zbekiston tajribasi va rivojlanish istiqbollari. "Ta'lim va jamiyat jurnali, 12(2), 34-40.
Sharipov, A. (2021). "O'zbekistonda inklyuziv ta'limni rivojlantirish: Haqiqiy imkoniyatlar va muammolar." Ta'limda innovatsiyalar, 6(3), 58-65.
Jabborova, G. (2020). "Inklyuziv ta'limda davlat tomonidan ko'rsatiladigan yordamlar: O'zbekistonning holati." Ta'lim va rivojlanish, 8(1), 12-18.
Sodiqov, A., & Rahmatov, M. (2018). "Maxsus ehtiyojli bolalar uchun inklyuziv ta'limning pedagogik asoslari." Toshkent: O'zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi.
Sayfutdinova, M. (2017). "O'zbekistonda inklyuziv ta'limning rivojlanishi va global tajriba." Xalqaro ta'lim jurnali, 9(2), 45-50.
O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi (2013). "O'zbekistonda maxsus ehtiyojli o‘quvchilar uchun ta'limni tashkil etish to‘g‘risidagi qaror." Tashkent: O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi.
www.ziyonet.uz
www.lex.uz
www.uzedu.uz
www.fikr.uz